Rekrutacja do projektu Artysta w kuchni II
- By pc
- 11 stycznia, 2018
- Komentowanie nie jest możliwe
Załącznik do Zarządzenia nr 3/2018
Dyrektora Zespołu Szkół nr 3
im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni
Regulamin rekrutacji uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni na praktyki zawodowe w ramach programu Erasmus+
„Artysta w kuchni II”
§ 1.
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt.: „Artysta
w kuchni II” w ramach programu Erasmus +. - Rekrutacja na praktykę zawodową jest skierowana do uczniów i absolwentów
w zawodzie: technik żywienia i usług gastronomicznych. - Praktyka będzie trwała 2 tygodnie.
- Uczniowi/absolwentowi można przyznać prawo do wyjazdu na praktykę w ramach programu mobilności tylko jeden raz.
- W przypadku nie zrekrutowania grupy wyjazdowej z uczniów w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych dopuszcza się – ze względu na zbliżony program nauczania na praktykach zawodowych – udział w rekrutacji uczniów i absolwentów
w zawodzie technik hotelarstwa.
§ 2.
- Projekt realizowany jest w Zespole Szkół nr 3 w Bochni
- Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
- Projekt skierowany jest do uczniów wszystkich klas technikum w w/w zawodzie.
- W projekcie mogą wziąć udział absolwenci Zespołu Szkół nr 3 w w/w zawodzie, jeśli od ukończenia przez nich szkoły nie upłynął 1 rok.
- Planowane są 2 grupy wyjazdowe; w sumie 89 uczniów.
- Dla absolwentów przewidziano 5 miejsc w każdej grupie wyjazdowej.
- W przypadku braku chętnych absolwentów ich miejsce uzupełni kolejnych 5 uczniów z listy rezerwowej.
§ 3.
- Rekrutacja “grupy projektowej” z chętnych uczniów (bez względu na płeć K/M) – prowadzona będzie przez powołany przez Dyrektora Szkoły Zespół Rekrutacyjny.
- koordynator projektu
- nauczyciel z Zespołu nauczycieli przedmiotów gastronomiczno-hotelarskich
- nauczyciel języka angielskiego
- Zebrania Zespołu Rekrutacyjnego są protokołowane.
- Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń oraz stronie internetowej szkoły.
- Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie.
- Proces rekrutacji obejmuje:
a) złożenie formularza zgłoszeniowego do udziału w projekcie wraz
z wymaganymi dokumentami do:
- 5 lutego 2018 roku w sekretariacie szkoły – I mobilność
- 5 lutego 2018 roku w sekretariacie szkoły – II mobilność
b) akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny
- Uczeń ubiegający się o udział w projekcie w wyznaczonym terminie powinien złożyć w sekretariacie szkoły następujące dokumenty:
a) uzupełniony formularz zgłoszeniowy /druk dostępny na stronie szkoły/
w przypadku:
- uczniów, należy wziąć pod uwagę oceny, zachowanie, frekwencję
za I semestr rok szkolny 2017/2018 - absolwentów, należy wziąć pod uwagę oceny, zachowanie, frekwencję
za II semestr ostatniej klasy
b) kopia ostatniego świadectwa ukończenia klasy w przypadku absolwentów
c) zgodę rodziców (uczeń niepełnoletni) – podpis w formularzu
- Proces rekrutacji na każdą mobilność zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół Rekrutacyjny listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w ZS nr 3 oraz na stronie internetowej szkoły.
- Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku, gdy uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych z listy Uczestników.
- Zakwalifikowanie ucznia na praktyki zawodowe zostanie dokonane na podstawie skali punktowej, a mianowicie:
a) Oceny z języka angielskiego
- celującą 6 pkt
- bardzo dobrą 5 pkt
- dobrą 4 pkt
- dostateczną 3 pkt
- dopuszczającą 2 pkt
b) Za ocenę z zachowania
- wzorowa 7 pkt
- bardzo dobra 5 pkt
- dobra 4 pkt
- poprawna 3 pkt
- nieodpowiednia i naganna – brak możliwości udziału w projekcie.
c) Średnia ocen z przedmiotów zawodowych z ostatniego świadectwa ukończenia klasy technikum w przypadku absolwentów, a średnia ocen
z przedmiotów zawodowych za I semestr roku szkolnego 2017/2018
w przypadku uczniów:
- ponad 5,0 – 7 pkt
- 4,75 – 5,0 - 6 pkt
- 4,5 – 4,74 - 5 pkt
- 4,0 – 4,49 - 4 pkt
- 3,5 – 3,99 – 3 pkt
- 3,0 – 3,49 - 2 pkt.
- 2,5 – 2,99 – 1 pkt.
- poniżej 2,5 - 0 pkt.
d) Punktacja będzie również obejmowała np. kryteria:
- dotychczasowe osiągnięcia (olimpiady, konkursy, zawody) – 5 pkt.
- praca i zaangażowanie w życie szkoły (samorząd uczniowski, klasowy, wolontariat, praca w kołach przedmiotowych) – 4 pkt
- frekwencja ogólna w szkole za ubiegły rok szkolny lub I semestr roku szkolnego 2017/2018 ponad 90 %. – 3 pkt.
- frekwencja ogólna w szkole za ubiegły rok szkolny lub I semestr roku szkolnego 2017/2018 ponad 85 % – 2 pkt.
- W przypadku kandydatów z taką sama ilością punktów i gdy konieczne jest rozstrzygnięcie o udziale tych uczestników w wyjeździe przeprowadzona zostanie indywidualna rozmowa sprawdzająca stopień znajomości języka angielskiego. Decyzja o udziale danego kandydata należy do Zespołu rekrutacyjnego – ten fakt należy uzasadnić w protokole Zespołu.
- Po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń wypełnia oświadczenie
o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. - Brak zgody powoduje, że uczeń nie może być uczestnikiem zajęć realizowanych
w ramach projektu. - Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona
w dowolnym momencie trwania projektu. - Od wyników rekrutacji przeprowadzonej przez Zespół Rekrutacyjny, kandydatowi na staż przysługuje odwołanie do Dyrektora szkoły w formie pisemnej z podaniem paragrafu i punktu regulaminu rekrutacji, który został złamany.
- Dyrektor zwraca się do komisji o analizę przypadku w formie pisemnej.
- Po analizie informacji od Komisji Rekrutacyjnej Dyrektor informuje kandydata
o swojej decyzji. - Decyzja Dyrektora jest ostateczna.
§ 4.
- Każdy Uczestnik ma prawo do:
- nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
- zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
- otrzymania materiałów promocyjnych,
- otrzymania pomocy dydaktycznych do zajęć.
- Uczestnik zobowiązuje się do:
- uczestnictwa w zajęciach, na które się zakwalifikował (podpis na liście obecności)
- wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych, ankiet poziomu zadowolenia
- do wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawiciele ustawowi)
- nie sprzedawania materiałów dydaktycznych otrzymanych podczas udziału
w projekcie - przestrzegania zasad ujętych w Statucie Szkoły.
- Uczestnik mobilności zobowiązuje się do wykonywania zadań edukacyjnych(raport, prezentacja) podczas oraz po okresie praktyki zawodowej w Grecji.
§5
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku, gdy:
- Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora Szkoły w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
- Rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie)
w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
- W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zdaniach projektowych lub skreślenia z listy, Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
§6
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.01.2018 r..