ARTYSTA W KUCHNI II – ERASMUS+

RAPORT   BENEFICJENTA - POBIERZ RAPORT !!!

 Zespół Szkół Nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni

Organizacja przyjmująca: Golden Sun Mobility Center S.M.P.C.

  Projekt „Artysta w kuchni II”  2017-1-PL01-KA102-037207

 II mobilność - 08.10.2018 – 19.10.2018

Zespół Szkół Nr 3 w Bochni w dniach 08.10.2018 – 19.10.2018 roku realizował drugą część projektu Artysta w Kuchni II – w ramach Akcji 1 w sektorze Kształcenie i Szkolenia Zawodowe programu Erasmus +.

Celem projektu było podniesienie kompetencji zawodowych uczniów, zdobycie przez nich nowych doświadczeń, poznanie nowoczesnych rozwiązań jak i zwiększenie potencjału współpracy międzynarodowej wszystkich stron zaangażowanych w projekt. Zrealizowanie tego projektu pozwoli na osiągnięcie długofalowych korzyści przekładających się na rozwój kapitału ludzkiego oraz rozwój sektora kształcenia i szkolenia zawodowego, a także regionalnej gospodarki, o sile której młodzi ludzie będą stanowić w najbliższych latach.

Partnerzy projektu:

- Zespół Szkół Nr 3 w Bochni (Polska),

- Organizacja przyjmująca: Golden Sun Mobility Center S.M.P.C. Egnantia 63, 60065 Platamonas (Grecja).

Miejsce stażu: Hotel San Panteleimon, Paralia Neou Pantaleimona, 600 65 Pieria, Grecja.

Czas stażu: 2 tygodnie – 12 dni mobilności + 2 dni dojazd.

Ilość stażystów: 48 uczniów klas: technik żywienia i usług gastronomicznych i technik hotelarstwa.

Przed wyjazdem zostało zorganizowane spotkanie uczniów i rodziców aby przedstawić cele stażu oraz omówić przebieg stażu. Uczniowie uczestniczyli w kursach języka angielskiego (25 godzin dla każdego uczestnika) i języka greckiego (10 godzin dla każdego uczestnika), poznawali historię i kulturę Grecji. W trakcie stażu pod nadzorem wykwalifikowanych pracowników hoteli i opiekunów z ramienia szkoły realizowali szczegółowy program stażu, byli oceniani na podstawie karty oceny zawierającej elementy systemu ECVET.

Praktyki umożliwiły uczestnikom poznanie podstaw kuchni greckiej. Każdy dzień był inny, przynosił nowe wyzwania i doświadczenia.

Fotoreportaż ze stażu na stronie FB:

 „Artysta w kuchni II” Erasmus+ 2018 Zespół Szkół nr 3 w Bochni”.

W pierwszym dniu odbyło się spotkanie z organizacją przyjmującą oraz przedstawicielami hotelu – menagerem sali restauracyjnej oraz szefem kuchni. Młodzież poznała strukturę organizacyjną zakładu, w którym odbywała staż, jak również wyposażenie restauracji, magazynów, kuchni i całego hotelu. Na spotkaniu organizacyjnym zostały omówione zasady bhp, p. poż. i ochrony środowiska, a także zasady pracy oraz czasu rozpoczęcia i jej zakończenia. Odbyło się szkolenie stanowiskowe. Uczniowie otrzymali koszulki z logo programu oraz pendrive na którym zbierali dokumentację zdjęciową z realizacji stażu potrzebną do wykonania indywidualnych prezentacji multimedialnych  zakończeniu stażu.

Młodzież uczyła się pod nadzorem szefów kuchni jak przyrządzać tradycyjne greckie potrawy takie jak: moussaka, gyros, souvlaki, tzatziki, smażone bakłażany oraz cukinie, pasty
i sałatki greckie.  Wraz z pracownikami kuchni przygotowywali przystawki i przekąski
do tradycyjnego greckiego napoju – tsipouro.  Czynnie uczestnicząc w pracy restauracji, młodzież zapoznała się także z wybranymi recepturami oraz dostępnością składników regionalnych, które dominują w greckiej kuchni. Uczniowie mieli możliwość nauczyć się przygotowywać oraz dekorować potrawy i popularne desery greckie.

Uczniowie poznali także zasady podawania i dekorowania potraw kuchni greckiej, przygotowanie sali konsumenckiej w zależności od imprezy gastronomicznej i zasady obsługi klienta. Podczas codziennej praktyki w kuchni do zadań młodych ludzi należało przygotowywanie półproduktów, sałatek i dań głównych, napojów, jak również przygotowanie porannego serwisu, obsługa klienta i serwis w restauracji hotelowej, barze oraz przy basenie hotelowym.

Wszyscy uczestnicy przeszli szkolenie z zakresu przygotowywania, dekorowania
i serwowania drinków. Poznali zasady obsługi profesjonalnych ekspresów do  parzenia kawy m.in. typu fredo i frappe, zasady obsługi urządzeń do spieniania mleka.  Poznali również zasady BHP przy obsłudze urządzeń ciśnieniowych w kuchni w barze.

Zapoznali się także z systemem składania, realizacji i rozliczania zamówień.

Uczniowie klas hotelarskich w związku ze specyfiką swojego zawodu dodatkowo mogli poznać zasady housekeepingu, zasady użytkowania maszyn i urządzeń używanych do codziennej obsługi hotelu, zasady obsługi gości w recepcji oraz obsługę specjalistycznych systemów komputerowych stosowanych w hotelu (BlueByte Hotel Works, Booking.com). Dowiedzieli się jak złożyć i potwierdzić rezerwację, jak wystawić fakturę i rozliczyć się z urzędem skarbowym według obowiązujących zasad panujących w Grecji.

Przy okazji wykonywania codziennych prac młodzież doskonaliła umiejętności posługiwania się branżowym językiem angielskim i greckim. Życzliwość i pomoc pracowników hoteli i restauracji sprzyjała pokonywaniu bariery językowej i nowych wyzwań zawodowych jakie stanęły przed uczestnikami projektu.

W ramach przygotowania kulturowego i wycieczek edukacyjnych uczestnicy mieli  okazję zwiedzić greckie zakłady, w których przekazane zostały im obszerne informacje
w zakresie produkcji  produktów greckich.

Odwiedzili mleczarnię, gdzie poznali zasady produkcji jogurtu greckiego, sera feta                i sera podpuszczkowego. W tłoczarni oliwy dokładnie prześledzili drogę od oliwki zebranej
z drzewa, aż do oliwy, którą doprawiamy sałatki na naszych stołach. Byli również w rodzinnej winiarni, gdzie właściciel opowiedział im o procesie produkcji wina białego i czerwonego.

Zapoznali się również z dostępnymi składnikami lokalnymi podczas wizyty na targu produktów regionalnych, gdzie cała grupa szukała produktów do wybranych potraw
na posiłki w kolejnych dniach.

W czasie wolnym młodzież miała zorganizowaną wycieczkę do urokliwego kamiennego miasteczka – Starego Panteleimonu, gdzie mogli m.in. skosztować regionalnych przysmaków jak: miody z kasztanów i greckiej herbaty.

Po pracy, w czasie wolnym praktykanci mogli korzystać z kąpieli w Morzu Egejskim, wypoczywać na plaży i korzystać z pięknej, słonecznej pogody oraz miejscowych atrakcji. Czas wolny od zajęć objętych programem stażu wykorzystywany był na niezapomniane            i poznawcze przygotowanie kulturowe uczestników projektu. W tym celu w ramach przygotowania kulturowego zrealizowane były wycieczki:

Meteory – gdzie młodzież mogła zwiedzić „Wielki Meteor” – najwyżej położony
i  najwspanialszy monastyr z  męskim klasztorem. Niesamowite miejsce warte obejrzenia
i poznania, zdecydowanie zasłużenie znajdujące się na światowej liście dziedzictwa UNESCO, zachwyciło pod wieloma względami. To połączenie krajobrazu o wyjątkowo spektakularnej urodzie z obecnością średniowiecznych klasztorów. To cudowne miejsce z pięknymi widokami, pełne niezwykłej atmosfery, wiedzy, kultury i religii prawosławnej. Oprócz wielu cennych informacji, jakie młodzież otrzymała od przewodniczek miała także możliwość poznania sztuki pisania ikon.

Wyspa Skiathos – to kolejna niezapomniana wyprawa/rejs po Morzu, podczas którego poznali znaczenie barw flagi greckiej, detale architektury typowej dla wysp greckich oraz różnice, jakie niewątpliwie są między Grecją kontynentalną a wyspiarską. Po zwiedzaniu wypoczywali na plaży Koukounaries słynącej ze złotego piasku.

Uczestnicy projektu zwiedzili również Park Narodowy Olimpu – jeden z dwóch najstarszych Parków Narodowych Grecji oraz schronisko Stavros położone na wysokości 944 m n.p.m. a także Litochoro i jego największą atrakcję, czyli wąwóz rzeki Enipeas. Byli również na zamku Platamonas, z którego rozciąga się przepiękny widok na całą okolicę.

W wolnym czasie młodzież odpoczywała na plaży, grała w  siatkówkę, ćwiczyła na siłowni na świeżym powietrzu, uczyli się tańczyć greckich tańców m.in. Zorbę. W pochmurne wieczory grali w gry planszowe, organizowali dyskoteki i wieczory filmowe.

Mieli również możliwość uczestniczyć w przyjęciu urodzinowym przygotowanym
dla jednej z uczestniczek stażu przez pracowników hotelu.

Młodzież w podziękowaniu za wiedzę i umiejętności przekazane podczas stażu przygotowała i wręczyła swoim opiekunom podkoszulki z logo projektu i szkoły.

Po powrocie do szkoły młodzież odbywająca praktykę w ramach projektów unijnych zawsze dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem zdobytym podczas stażu z innymi uczniami, nauczycielami. Spotkanie podsumowujące staż, spotkania na korytarzach szkoły z koleżankami
i kolegami, zajęcia z przedmiotów zawodowych, dni otwarte szkoły czy giełdy informacji zawodowej organizowane w powiecie to miejsca gdzie mogą pochwalić się i podzielić swoimi spostrzeżeniami po odbytym stażu. Stażyści zachęcają również innych uczniów do skorzystania
z takiej formy odbycia praktyki i pogłębienia wiedzy i umiejętności.

Podsumowując, praktyki w Grecji na pewno umożliwiły uczniom możliwość rozwoju zawodowego i zapewne dla wielu były niesamowitą przygodą, w czasie której poznali inną kulturę, nowych ludzi, nawiązali nowe kontakty osobiste i zawodowe, zobaczyli inny model życia i pracy zawodowej, stali się bardziej komunikatywni, otwarci i odważni, a przy okazji poprawili znajomość języka angielskiego i greckiego.

Uczniowie oprócz zaliczonej śródrocznej praktyki zawodowej otrzymali: certyfikat Europass-Mobilność, certyfikat odbycia stażu w hotelu San Panteleimon  z elementami ECVET, certyfikat ukończenia kursu języka angielskiego oraz certyfikat ukończenia kursu języka greckiego. W ramach zajęć z języka angielskiego młodzież przygotowała dla siebie dokument Europass CV oraz Europass Paszport Językowy.

 

Raport przygotowała Alina Krakowska – koordynator projektu „Artysta w kuchni II”

 Raport zatwierdził: Piotr Czekaj dyrektor Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni

 

 

 

 

……………………………………………………………

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

RAPORT BENEFICJENTA – POBIERZ RAPORT !!!

Zespół Szkół Nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni

Organizacja przyjmująca: Golden Sun Mobility Center S.M.P.C.

Projekt „Artysta w kuchni II”
2017-1-PL01-KA102-037207

I mobilność - 24.09.2018 – 05.10.2018

W dniach od 24.09.2018 r. do 05.10.2018 r. uczniowie z Zespołu Szkół Nr 3 im. prof. Józefa Tischnera w Bochni odbyli dwutygodniowy staż zawodowy w Grecji w ramach projektu „ARTYSTA W KUCHNI II”.

Podstawowym celem projektu było zaliczenie śródrocznej praktyki zawodowej wymaganej w podstawie programowej dla klas technik żywienia i usług gastronomicznych i technik hotelarstwa. Celem nadrzędnym był rozwój zawodowy i osobisty uczestników projektu. Dzięki udziałowi w projekcie młodzież objęta wsparciem poznała nową kulturę, kuchnię, język obcy branżowy, otworzyła się na nowe rozwiązania w wykonywaniu zawodu na terenie Grecji, poznała nowoczesne rozwiązania techniczne oraz zdobyła wiedzę, która znacząco wzmocni ich pozycję zawodową po zakończeniu edukacji i uczyni bardziej atrakcyjnymi dla przyszłych pracodawców.
Partnerzy projektu to: Zespół Szkół Nr 3 w Bochni (Polska) i Golden Sun Mobility Center S.M.P.C. Egnantia 63, 60065 Platamonas (Grecja).
Miejsce stażu: Hotel Dias, Olimpiaki Akti, 601 00 Pieria, Grecja.
Czas stażu: 2 tygodnie – 14 dni mobilności w tym 2 dni dojazd.
Ilość stażystów: 41 uczniów klas: technik żywienia i usług gastronomicznych i technik hotelarstwa.

Uczniowie wraz z rodzicami przed wyjazdem wzięli udział w spotkaniu infomacyjnym na temat celów stażu i jego przebieg. Młodzież uczestniczyła w kursie języka angielskiego i języka greckiego w podziale na grupy, na zajęciach kulturowych poznali historię i tradycje Grecji. W trakcie stażu pod nadzorem wykwalifikowanych pracowników hoteli i opiekunów z ramienia szkoły realizowali szczegółowy program stażu, ich działania były ocenianie na podstawie indywidualnej karty oceny zawierającej elementy systemu ECVET.

Praktyki umożliwiły uczestnikom poznanie podstaw kuchni greckiej i stosowanych dekoracji potraw. Każdy dzień był inny, przynosił nowe wyzwania i doświadczenia.
Fotoreportaż ze stażu na stronie FB: link do stronu poniżej:
„Artysta w kuchni II” Erasmus+ 2018 Zespół Szkół nr 3 w Bochni”.
W pierwszym dniu odbyło się spotkanie z przedstawicielami organizacji przyjmującej oraz przedstawicielami hotelu. Właścicielka hotelu zapoznała uczniów z najbliższym otoczeniem, z docelowym miejscem stażu i opiekunami. Młodzież poznała strukturę organizacyjną zakładu, w którym odbywała staż, jak również wyposażenie restauracji, magazynów, kuchni i całego hotelu. Na spotkaniu organizacyjnym zostały omówione zasady bhp, p. poż. i ochrony środowiska, a także zasady pracy oraz czasu rozpoczęcia i jej zakończenia. Odbyło się szkolenie stanowiskowe. Uczniowie otrzymali koszulki z logo programu oraz pendrive na którym zbierali dokumentację zdjęciową z realizacji stażu potrzebną do wykonania indywidualnych prezentacji multimedialnych zakończeniu stażu.

Doświadczeni pracownicy hotelu i restauracji zapoznawali i przekazywali niezbędne informacje stażystom jak profesjonalnie i smacznie przyrządzać, podawać i dekorować tradycyjne greckie potrawy z karty menu restauracji, takie jak: moussaka, gyros, souvlaki czy tzatziki.

Uczniowie poznali także zasady podawania i dekorowania potraw kuchni greckiej, przygotowania sali konsumenckiej w zależności od imprezy gastronomicznej i zasady obsługi klienta. Podczas codziennej praktyki w kuchni do zadań młodych ludzi należało przygotowywanie półproduktów, sałatek i dań głównych, napojów, jak również obsługa klienta i serwis. Każdy z uczestników mógł wykazać się swoimi artystycznymi umiejętnościami podczas przygotowywania i dekoracji potraw dla klientów hotelu np. naleśników.

Wszyscy uczestnicy przeszli szkolenie z zakresu przygotowywania, dekorowania i serwowania drinków oraz poznali zasady obsługi profesjonalnych ekspresów do parzenia kawy m.in. typu fredo i frappe. Poznali również zasady BHP przy obsłudze urządzeń ciśnieniowych w kuchni w barze.

Zapoznali się również z systemem składania, realizacji i rozliczania zamówień.

Uczniowie klas hotelarskich w związku ze specyfiką swojego zawodu dodatkowo mogli poznać zasady housekeepingu, zasady użytkowania maszyn i urządzeń używanych do codziennej obsługi hotelu, zasady obsługi gości w recepcji oraz obsługę specjalistycznych systemów komputerowych stosowanych w hotelu (BlueByte Hotel Works, Booking.com). Dodatkowo wszyscy stażyści uczestniczyli w kursie łamania serwetek przeprowadzonym przez pracowników obsługi oraz wzięli udział w wykładzie pt. „Greckie zwyczaje kulinarne”.

Dla uczestników stażu duże znaczenie dla poznania specyfiki zawodu i poszerzenia horyzontów zawodowych, poznania kierunków rozwoju nowoczesnego hotelarstwa i gastronomii miało zwiedzanie hotelu i restauracji 5* hotelu SENTIDO Mediterranean Village. Celem wycieczki było praktyczne zapoznanie uczniów z układem funkcjonalnym pomieszczeń hotelu, zakresem usług gastronomicznych w tym menu restauracyjnego, zasad dekoracji sali restauracyjnej i obsługi gości. Przedstawiono również zakres usług dodatkowych oferowanych przez hotel, organizację obsługi gościa w pokoju hotelowym.

Przy okazji wykonywania codziennych prac przewidzianych programem stażu a także podczas dokonywania zamówień i zakupu artykułów spożywczych młodzież doskonaliła umiejętności posługiwania się branżowym językiem angielskim i greckim. Życzliwość i pomoc pracowników hoteli i restauracji i handlowców, sprzyjała pokonywaniu bariery językowej i pokonywaniu nowych wyzwań zawodowych, jakie stanęły przed uczestnikami projektu.

Młodzież miała także okazję obserwować proces produkcji sera fety i jogurtów greckich, cykl wytłaczania oliwy z oliwek, produkcję miejscowego wina. Wszystkie wizyty zawodoznawcze do lokalnych przedsiębiorstw umożliwiły naszym kulinarnym entuzjastom i smakoszom poznanie lokalnych greckich produktów, technologii ich przygotowania i podawania.

Po pracy, w czasie wolnym praktykanci mogli korzystać z kąpieli w Morzu Egejskim, wypoczywać na plaży i korzystać z pięknej, słonecznej pogody oraz miejscowych atrakcji. Czas wolny od zajęć objętych programem stażu wykorzystywany był na niezapomniane i poznawcze przygotowanie kulturowe uczestników projektu. W tym celu zrealizowane były wycieczki po Grecji: Meteory – gdzie młodzież mogła zwiedzić „Wielki Meteor” – najwyżej położony i najwspanialszy monastyr z męskim klasztorem. Kolejna niezapomniana wyprawa to rejs po Morzu Egejskim na wyspę Skiathos, gdzie kręcone były sceny do popularnego musicalu „Mamma Mia”. Uczniowie podczas rejsu zapoznali się z typowymi greckimi tańcami

i ciekawostkami historycznymi związanymi z wyspą a także na samej już wyspie z typowa dla regiony zabudową i kolorystyka zabudowań. Mieli możliwość podziwiać piękno wyspy i otoczenia oraz zobaczyć towarzyszące im w podróży delfiny.

Stażyści zwiedzili także urokliwe kamienne miasteczko w górach – Stary Pantaleimon, gdzie poznali historie okolicy, w lokalnych sklepach odkrywali nowe smaki pochodzące otaczającego go lasu min. miód z kasztana jadalnego, miód z owoców koumaro czy grecką herbatę. Zwiedzili również miejscowość Litohoro, gdzie organizowane są słynne w okolicy targi produktów spożywczych, oraz skąd turyści wybierają się na szczyt Olimpu. Przespacerowali się również urokliwym wąwozem Enipeas, oraz zapoznali się ze sztuką pisania ikon.

Uczniów swój wolny czas od zajęć spacerowali po plaży, pływali w basenie, grali w karty i gry planszowe, nauczyli się tańczyć typowe greckie tańce np. Zorbę, uzupełniali dzienniczki praktyk, korzystali z usług hotelu.

Podsumowując, zagraniczny staż zawodowy w Grecji na pewno wpłynął na rozwój zawodowy uczestników, pozwolił nabyć nowe kompetencje zawodowe, kulturowe i społeczne, oraz zapewne dla wielu z nich był niesamowitą przygodą, w czasie której poznali inną kulturę, nowych ludzi, nawiązali nowe kontakty osobiste i zawodowe, zobaczyli inny model życia i pracy zawodowej, stali się bardziej komunikatywni, otwarci i odważni a przy okazji poprawili znajomość języka angielskiego i poznali podstawy języka greckiego.

Uczniowie dzięki uczestnictwu w stażu zrealizowali jeden z ważniejszych celów projektu czyli zaliczyli obowiązkową praktykę zawodową, wymaganą w podstawie programowej dla swojego zawodu.
Uczniowie na zakończenie stażu otrzymali: certyfikat Europass-Mobilność, certyfikat odbycia stażu w hotelu Dias z elementami ECVET, certyfikat ukończenia kursu języka angielskiego oraz certyfikat ukończenia kursu języka greckiego. W ramach zajęć z języka angielskiego młodzież przygotowała dla siebie dokument Europass CV oraz Europass Paszport Językowy.

 

Raport przygotowała Alina Krakowska – koordynator projektu „Artysta w kuchni II”

Raport zatwierdził: Piotr Czekaj dyrektor Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni

 

 

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Załącznik do Zarządzenia nr 3/2018

Dyrektora Zespołu Szkół nr 3

im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni

Regulamin rekrutacji uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni na praktyki zawodowe w ramach programu Erasmus+

„Artysta w kuchni II” 

§ 1.

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt.: „Artysta
    w kuchni II” w ramach programu Erasmus +.
  2. Rekrutacja na praktykę zawodową jest skierowana do uczniów i absolwentów
    w zawodzie: technik żywienia i usług gastronomicznych.
  3. Praktyka będzie trwała 2 tygodnie.
  4. Uczniowi/absolwentowi można przyznać prawo do wyjazdu na praktykę w ramach programu mobilności tylko jeden raz.
  5. W przypadku nie zrekrutowania grupy wyjazdowej z uczniów w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych dopuszcza się – ze względu na zbliżony program nauczania na praktykach zawodowych – udział w rekrutacji uczniów i absolwentów
    w zawodzie technik hotelarstwa.

§ 2.

  1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół nr 3 w Bochni
  2. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
  3. Projekt skierowany jest do uczniów wszystkich klas technikum w w/w zawodzie.
  4. W projekcie mogą wziąć udział absolwenci Zespołu Szkół nr 3 w w/w zawodzie, jeśli od ukończenia przez nich szkoły nie upłynął 1 rok.
  5. Planowane są  2 grupy wyjazdowe; w sumie 89 uczniów.
  6. Dla absolwentów przewidziano 5 miejsc w każdej grupie wyjazdowej.
  7. W przypadku braku chętnych absolwentów ich miejsce uzupełni kolejnych 5 uczniów z listy rezerwowej.

§ 3.

  1. Rekrutacja “grupy projektowej” z chętnych uczniów (bez względu na płeć K/M) – prowadzona będzie przez powołany przez Dyrektora Szkoły Zespół Rekrutacyjny.
  • koordynator projektu
  • nauczyciel z Zespołu nauczycieli przedmiotów gastronomiczno-hotelarskich
  • nauczyciel języka angielskiego
  1. Zebrania Zespołu Rekrutacyjnego są protokołowane.
  2. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń oraz stronie internetowej szkoły.
  3. Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie.
  4. Proces rekrutacji obejmuje:

a)    złożenie formularza zgłoszeniowego do udziału w projekcie wraz
z wymaganymi dokumentami do:

  • 5 lutego 2018 roku w sekretariacie szkoły – I mobilność
  • 5 lutego 2018 roku w sekretariacie szkoły – II mobilność

b)    akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny

  1. Uczeń ubiegający się o udział w projekcie w wyznaczonym terminie powinien złożyć w sekretariacie szkoły następujące dokumenty:

a)  uzupełniony formularz zgłoszeniowy /druk dostępny na stronie szkoły/
w przypadku:

  • uczniów, należy wziąć pod uwagę oceny, zachowanie, frekwencję
    za I semestr rok szkolny 2017/2018
  • absolwentów, należy wziąć pod uwagę oceny, zachowanie, frekwencję
    za II semestr ostatniej klasy

b)  kopia ostatniego świadectwa ukończenia klasy w przypadku absolwentów

c)   zgodę rodziców (uczeń niepełnoletni) – podpis w formularzu

  1. Proces rekrutacji na każdą mobilność zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół Rekrutacyjny listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w ZS nr 3  oraz na stronie internetowej szkoły.
  2. Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku, gdy uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych z listy Uczestników.
  3. Zakwalifikowanie ucznia na praktyki zawodowe zostanie dokonane na podstawie skali punktowej, a mianowicie:

a)    Oceny z języka angielskiego

  • celującą 6 pkt
  • bardzo dobrą 5 pkt
  • dobrą 4 pkt
  • dostateczną 3 pkt
  • dopuszczającą 2 pkt

b)    Za ocenę z zachowania

  • wzorowa 7 pkt
  • bardzo dobra 5 pkt
  • dobra 4 pkt
  • poprawna 3 pkt
  • nieodpowiednia i naganna – brak możliwości udziału w projekcie.

c)     Średnia ocen z przedmiotów zawodowych z ostatniego świadectwa ukończenia klasy technikum w przypadku absolwentów, a średnia ocen
z przedmiotów zawodowych za I semestr roku szkolnego 2017/2018
w przypadku uczniów:

  • ponad 5,0 –  7 pkt
  • 4,75 – 5,0  - 6 pkt
  • 4,5 – 4,74  - 5 pkt
  • 4,0 – 4,49  - 4 pkt
  • 3,5 – 3,99  –  3 pkt
  • 3,0 – 3,49  -  2 pkt.
  • 2,5 – 2,99  – 1 pkt.
  • poniżej 2,5  - 0 pkt.

d)    Punktacja będzie również obejmowała np. kryteria:

  • dotychczasowe osiągnięcia (olimpiady, konkursy, zawody) – 5 pkt.
  • praca i zaangażowanie w życie szkoły (samorząd uczniowski, klasowy, wolontariat, praca w kołach przedmiotowych) – 4 pkt
  • frekwencja ogólna w szkole za ubiegły rok szkolny lub I semestr roku szkolnego 2017/2018 ponad 90 %. – 3 pkt.
  • frekwencja ogólna w szkole za ubiegły rok szkolny lub I semestr roku szkolnego 2017/2018 ponad 85 % – 2 pkt.
  1. W  przypadku kandydatów z taką sama ilością punktów i gdy konieczne jest rozstrzygnięcie o udziale tych uczestników w wyjeździe przeprowadzona zostanie indywidualna rozmowa sprawdzająca stopień znajomości języka angielskiego. Decyzja o udziale danego kandydata należy do Zespołu rekrutacyjnego – ten fakt należy uzasadnić w protokole Zespołu.
  2. Po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń wypełnia oświadczenie
    o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Brak zgody powoduje, że uczeń nie może być uczestnikiem zajęć realizowanych
    w ramach projektu.
  4. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
  5. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona
    w dowolnym momencie trwania projektu.
  6. Od wyników rekrutacji przeprowadzonej przez Zespół Rekrutacyjny, kandydatowi na staż przysługuje odwołanie do Dyrektora szkoły w formie pisemnej z podaniem paragrafu i punktu regulaminu rekrutacji, który został złamany.
  7. Dyrektor zwraca się do komisji o analizę przypadku w formie pisemnej.
  8. Po analizie informacji od Komisji Rekrutacyjnej Dyrektor informuje kandydata
    o swojej decyzji.
  9. Decyzja Dyrektora jest ostateczna.

 § 4.

  1. Każdy Uczestnik ma prawo do:
  • nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
  • zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
  • otrzymania materiałów promocyjnych,
  • otrzymania pomocy dydaktycznych do zajęć.
  1. Uczestnik zobowiązuje się do:
  • uczestnictwa w zajęciach, na które się zakwalifikował (podpis na liście obecności)
  • wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych, ankiet poziomu zadowolenia
  • do wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawiciele ustawowi)
  • nie sprzedawania materiałów dydaktycznych otrzymanych podczas udziału
    w projekcie
  • przestrzegania zasad ujętych w Statucie Szkoły.
  1. Uczestnik mobilności zobowiązuje się do wykonywania zadań edukacyjnych(raport, prezentacja) podczas oraz po okresie praktyki zawodowej w Grecji.

§5

  1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku, gdy:
  • Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora Szkoły w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
  • Rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie)
    w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
  1. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zdaniach projektowych lub skreślenia z listy, Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.

§6

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.01.2018 r..

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY “ARTYSTA W KUCHNI II” – POBIERZ.

Comments are closed.