Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012

  • By admin
  • 10 marca, 2011
  • Komentowanie nie jest możliwe
Regulamin rekrutacji do klas pierwszych w Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni na rok szkolny 2011/2012

 

 

 

Podstawa prawna:

 

Rozporządzenie MENiS z dnia 20.02.2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych  (Dz. U. Nr 26, poz. 232 z późniejszymi zmianami).

Rozporządzenie MEN z dnia 14.03.2005 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów (Dz. U. Nr 58, poz. 504 z późniejszymi zmianami)

Artykuł 22 ust. 1 punkt 1 Ustawy z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (wraz z późniejszymi zmianami).

Decyzja Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 4.01.2011 r.

Rekrutacja do klas pierwszych w roku szkolnym 2010/2011 przeprowadzona zostanie z wykorzystaniem elektronicznego systemu naboru.

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 1. O przyjęcie do klasy pierwszej Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum. Kandydat winien założyć konto w elektronicznym systemie naboru, wybrać interesujące go szkoły i ułożyć listę preferencji wybranych przez siebie oddziałów. Kandydaci dokonują rejestracji elektronicznej w terminie od  4 maja 2011 do 15 czerwca 2011 do godz. 1500.

2. Rekrutację kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klasy pierwszej przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjno-Kwalifikacyjna powołana zarządzeniem Dyrektora Szkoły.

3. Do zadań Szkolnej Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej należy:

a) podanie do wiadomości kandydatów informacji o warunkach rekrutacji,

b) przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego i przygotowanie list przyjętych do klas pierwszych wraz z ustaloną punktacją,

c) sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego,

d) ogłoszenie list przyjętych do klas pierwszych.

4. Kandydaci składają podania w sekretariacie szkoły pierwszego wyboru (wydrukowane ze wzorca zamieszczonego w systemie naboru z własnym podpisem i rodziców – prawnych opiekunów)  w terminie od 4 maja do 15 czerwca 2011 rdo godziny 1500.

5. Do 17 czerwca 2011 roku do godz. 1000 można dokonać ewentualnej zmiany preferencji w decyzji o wyborze szkoły ( kierunku kształcenia) w Zespole Szkół  nr 3. 

§ 2. DOKUMENTACJA

  1. Dokumentacja kandydata do klasy pierwszej  Technikum powinna zawierać:
  • podanie o przyjęcie do szkoły (wg wzorca, który jest do pobrania na stronie internetowej systemu rejestracji kandydatów),
  • kwestionariusz osobowy
  • poświadczoną kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego,
  • poświadczoną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum,
  • dwie fotografie podpisane na odwrocie (imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie,
  • w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej,
  • zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
  1. Dokumentacja kandydata do klasy pierwszej Zasadniczej Szkoły Zawodowej powinna zawierać:
  • podanie o przyjęcie do szkoły (wg wzorca, który jest do pobrania na stronie internetowej systemu rejestracji kandydatów),
  • kwestionariusz osobowy,
  • poświadczoną kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego,
  • poświadczoną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum,
  • jedną fotografię podpisaną na odwrocie (imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
  • zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim,
  • oryginał lub poświadczoną kopię umowy z pracodawcą o praktyczną naukę zawodu.
  1. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w Technikum i Zasadniczej Szkole Zawodowej są:
  • oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum,
  • oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego.
  • do w/w dokumentów kandydat dołącza kartę informacyjną.

§ 3SZCZEGÓŁOWE ZASADY REKRUTACJI

  1. O przyjęciu kandydata do pierwszej klasy decyduje suma punktów:

a. uzyskanych w wyniku egzaminu gimnazjalnego, wpisanych na świadectwie ukończenia gimnazjum,

b. za oceny z zajęć edukacyjnych,

c. za szczególne osiągnięcia ucznia.

  1. W procesie rekrutacji kandydat może maksymalnie otrzymać 200 punktów:
  • 100 punktów za egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum (po 50 punktów za każdą część)
  • 80 punktów za oceny z zajęć edukacyjnych umieszczone na świadectwie ukończenia gimnazjum
  • 20 punktów za szczególne osiągnięcia ucznia.
  1. a) Punkty za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum przyznaje się z czterech zajęć edukacyjnych:
  • języka polskiego
  • matematyki
  • języka obcego (pierwszego dla ucznia)
  • geografii

b) Punkty za oceny obliczane są według następujących zasad:

  • celujący                       - 20 punktów
  • bardzo dobry              - 18 punktów
  • dobry                           - 15 punktów
  • dostateczny                - 10 punktów
  • dopuszczający           -   2 punkty
  1. Absolwenci gimnazjum zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej otrzymują liczbę punktów uzyskaną ze sumy punktów z języka polskiego, matematyki, języka obcego i geografii pomnożoną przez dwa.
  2. Za szczególne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum kandydat możne uzyskać co najwyżej 20 pkt. , przy czym:

a) za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem                 - 5 pkt,

b) za udział w konkursach organizowanych przez Kuratora Oświaty w tym:

  • finalista konkursu ponadwojewódzkiego       – 10 pkt,
  • finalista konkursu wojewódzkiego                  – 8 pkt,

c) Laureaci konkursów tematycznych organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty oraz innych Kuratorów Oświaty w porozumieniu z Małopolskim Kuratorem Oświaty otrzymują odpowiednio:

  • za konkurs ponadwojewódzki                                – 12 pkt,
  • za konkurs wojewódzki                                            – 10 pkt,

Konkursami organizowanymi przez Małopolskiego Kuratora Oświaty są konkursy przedmiotowe dla gimnazjalistów: z języka polskiego, z języka angielskiego, z języka niemieckiego, z języka francuskiego, matematyczny, informatyczny,  biologiczny, chemiczny, z fizyki i astronomii, historyczny, geograficzny,  biblijny oraz  „Wiem więcej”, Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej, konkurs „Tadeusz Kościuszko – żołnierz wolności”, „Wojna z Narodem – 30 Rocznica wprowadzenia Stanu Wojennego w Polsce, opór, życie codzienne oraz reakcje międzynarodowe”, „Losy bliskich i losy Dalekich – życie Polaków w latach 1914 – 1089”

d)     za szczególne osiągnięcia wpisane na świadectwie, w tym osiągnięcia sportowe lub artystyczne                  do 7 pkt.

 

Przyznane punkty

1

2

3

4

5

6

Osiągnięcia sportowe

II-III miejsce  w powiecie

I miejsce w powiecie lub udział w etapie wojewódzkim

I-III miejsce w województwie lub udział

w etapie ogólnopolskim

II-III ogólnopolski

I miejsce ogólnopolski

Reprezentowanie Polski w zawodach

i konkursach

w których biorą udział reprezentacje narodowe

Osiągnięcia artystyczne

II-III miejsce  w etapie powiatowym

I miejsce lub laureat konkursu powiatowego

I-III miejsce lub laureat konkursu wojewódzkiego

II-III miejsce lub finalista etapu ogólnopolskiego

I miejsce lub laureat etapu ogólnopolskiego

Szczególne osiągnięcia 

( w konkursach niewymienionych w decyzji MKO organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkoły )

I-III miejsce lub laureat konkursu powiatowego

I-III miejsce lub laureat konkursu wojewódzkiego

I-III miejsce lub laureat etapu ogólnopolskiego

–––––––––

–––––––––

Osiągnięcia  w aktywności na rzecz środowiska szkolnego

1 punkt

Osiągnięcia  w aktywności na rzecz innych ludzi (wolontariat, pożytek publiczny )

3 punkty

Lista dyscyplin sportu, których osiągnięcia kandydatów punktowane są w procesie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych:

Dyscypliny indywidualne: akrobatyka sportowa, badminton, biathlon, biathlon letni, bieg na orientację, biegi przełajowe, boks, bowling sportowy, brydż sportowy, gimnastyka artystyczna, gimnastyka sportowa, golf, jeździectwo, judo, kajakarstwo, karate tradycyjne, karate WKF, kolarstwo szosowe, kolarstwo torowe, kręglarstwo, lekkoatletyka, łucznictwo, łyżwiarstwo figurowe, łyżwiarstwo szybkie, łyżwiarstwo szybkie – short track, narciarstwo alpejskie, narciarstwo klasyczne (biegi, skoki, kombinacja norweska), pięciobój nowoczesny, pływanie, pływanie synchroniczne, podnoszenie ciężarów, saneczkarstwo, skoki do wody, snowboard, sport kartingowy, strzelectwo sportowe, szachy, szermierka, taekwon-do ITF, taekwon-do WAF, taniec sportowy, tenis, tenis stołowy, triathlon, wioślarstwo, wspinaczka sportowa, zapasy styl klasyczny, zapasy styl wolny, żeglarstwo., żeglarstwo lodowe.

Gry zespołowe: baseball, hokej na lodzie, hokej na trawie, kajak polo, koszykówka, piłka nożna, piłka ręczna, piłka siatkowa, piłka siatkowa plażowa, piłka wodna, psie zaprzęgi, rugby, unihokej.

5.    W przypadku takiej samej ilości punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym pierwszeństwo na dolnej granicy punktów uprawniających do przyjęcia mają (poniższe uprawnienia należy poświadczyć odpowiednimi zaświadczeniami):

  • sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo – wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,
  • kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny tok lub program nauki,
  • kandydaci z problemami zdrowotnymi posiadającymi opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej w sprawie ograniczonych możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,
  • kandydaci z większą liczbą punktów uzyskanych na egzaminie przeprowadzonym na zakończenie nauki w gimnazjum,

6.   Laureaci  konkursów o  zasięgu  wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje  w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani  są  do wybranej szkoły niezależnie od  kryteriów.

7.    Po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego komisja przygotowuje listy przyjętych do klas pierwszych wraz z uzyskaną punktacją.

8.    Do klasy pierwszej przyjmowani są kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę punktów  w stosunku do liczby miejsc, którymi aktualnie dysponuje szkoła.

  1. Listy klas ustala się uwzględniając:

a)       deklarowany przez kandydata kierunek kształcenia,

b)       sukcesy w konkursach przedmiotowych – laureaci i finaliści etapu wojewódzkiego,

c)       język obcy na świadectwie ukończenia gimnazjum,

d)       ilość uzyskanych punktów (Jeżeli do klasy zgłasza się więcej osób niż jest miejsc, to przyjmowani są do danej klasy kandydaci z największą ilością punktów. Pozostałym uczniom proponuje się inną klasę, w której pozostały jeszcze wolne miejsca.) 

§ 4. TERMINARZ REKRUTACJI 

1)     Rejestracja kandydatów w systemie, wybór preferencji przez kandydatów, składanie podań przez kandydatów w szkołach pierwszego wyboru: od 4 maja 2011 r. do 15 czerwca 2011 rdo godziny 1500.    

2)     Dokonywanie ewentualnych zmian preferencji kandydatów w decyzji  o wyborze szkoły (kierunku kształcenia) w Zespole Szkół nr 3 – do 17 czerwca 2011 r. do godz. 1000.

3)     Dostarczenie kopii świadectwa i zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego –od 22 czerwca 2011 r. do 27 czerwca 2011 rdo godziny 1500  w przypadku, gdy gimnazjum nie przystąpiło do rekrutacji elektronicznej.

4)     Publikacja list kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klas pierwszych oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia  29 czerwca 2011 r. godz. 1300.

5)     Potwierdzanie woli podjęcia nauki w szkole przez kandydatów umieszczonych na liście zakwalifikowanych do przyjęcia - do 30 czerwca 2011 r. do godz. 1400 poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz karty informacyjnej.

6)     Ogłoszenie list przyjętych oraz list wolnych miejsc 1 lipca 2011 r. godz.1200.

7)     Przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej do 4 lipca 2011 r. godz. 1000

8)     Ogłoszenie wyników rekrutacji uzupełniającej 4 lipca 2011 r. do godz.1300.

9)     Dodatkowa rekrutacja w przypadku ogłoszenia jej przez szkołę

od 25 sierpnia 2011 r. do 30 sierpnia 2011 r.

§ 5. ODWOŁANIA OD DECYZJI SZKOLNEJ KOMISJI REKRUTACYJNO – KWALIFIKACYJNEJ

  1. Od decyzji komisji przysługuje odwołanie do Dyrektora szkoły złożone w formie pisemnej w sekretariacie szkoły  w dniu ogłoszenia wyników.
  2. Decyzja Dyrektora jest ostateczna.
Categories: Aktualności

Comments are closed.